Jumat, 27 Februari 2009

...dia merancang...dia yang menentukan jadiNYA...
salam...post ini gua nak lihat balik perkembangan pada post gua untuk G/U pada khamis 15/02/09, graf diatas adalah perkembangan graf yg gua post pada hari 15/2/09 lalu. Jika dulu formasi H&S (head and shoulder) cuma ada single left shoulder tetapi setelah malam tadi sempurnalah terbentuknya 2nd left shoulder , INI menunjukkan potensi graf bergerak kebawah adalah kuat cuma 'Market' masih belum sebulat suara untuk kebawah iaitu masih ada trader yang tunggu dan lihat ditepi tidak memasuki market. Biasalah inilah sifat market(manusia) jika sudah pasti baru beramai- ramai memasuki arah pergerakan market itu. Market adalah trader dan trader adalah manusia.

Lihat graf diatas : analisis gua adalah
1- G/U H4- terlihat 2nd H&S(untuk kebawah).
2-ADX(+-) -ve(merah sudah cross biru keatas)..untuk kepastian tunggu ADX line (kuning)memotong garis 25 keatas.
3-CCI  masih di tengah(line 0), menunjukkan ketidak pastian CCI (commoditi) index untuk keatas atau kebawah tetapi jika dilihat sebelum ini sudah 2 kali line CCI tidak berjaya memotong line MA20(merah) keatas bermaksud kebawah masih dominan.
4- Dua candle graf kebelakang,  terbentuk  candle spike(candle buluh runcing keatas) dan candle doji. Ini menunjukkan market tiada/ habis daya untuk keatas..(buluh runcing tu istilah gua je).

so sama2lah kita tunggu  teori2 yg gua cakapkan itu terjadi...hati2 selamat.


Jika dilihat pada graf G/U H1 diatas- graf market telah memotong  pada line  trend(kuning) kebawah ini menguatkan lagi teori yg gua cerita tadi. Cuma yg gua bold kan pada graf itu adalah tanda ketidakpastian trader untuk keatas atau ke bawah kerana terbentuknya formasi 'anak dragon'. Yg biasanya sifat formasi dragon jika terbentuk maka graf akan menunjukkan pergerakan market akan tertakung(consolidation) seketika dan selepas itu akan ada pergerakan pantas keatas atau kebawah. TIP:  jika graf memotong puncak kepala dragon keatas(BUY lah),jika memotong hujung kaki akhir dragon kebawah(SELL lah).. ..selamat.google09f72870babd1b08.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar