Rabu, 04 Februari 2009


...dia merancang...dia yang menentukan jadiNYA...

salam... gua sertakan graf e/u (H1) (warna hijau)diatas, untuk menunjukkan analisis malam tadi...this time gua masukkan unsur baru dalam analisis iaitu  andrew pitchfork line (line hitam putus2) dan tambahan indikator iaitu ADX. andrew Pitchfork line, gua gunakan untuk menandakan pergerakan trend yg kuat dan untuk menentukan dimana trend graf akan tertampan, ini memudah lagi bagi gua untuk memasuki market dengan berpandukan fibo number.

Memandangkan keadaan sekarang pergerakan graf agak trendy(turun naik tak menentu) gua kene tambahan indikator  iaitu ADX indikator. ADX gua gunakan untuk menentukan samaada pergerakan(trend) graf yg berlaku itu kuat atau tidak. contoh: jika ADX line biru bersilang dgn ADX merah  dari bawah keatas dan ADX line HITAM slop keatas..berada diatas line 25, ini menunjukkan trend graf itu adalah trend YG KUAT.(lihat graf diatas sebagai contoh)

Lokasi biru yg gua warnakan adalah tempat sesuai untuk buy hari ini kerana disitu ada support yg banyak untuk pantulan keatas berlaku seperti fibo no. 38%,50%,61.8 & dan tambahan pula disitu ada andrew pitchfork line dan juga ADX line masih diatas line 25 dan berserta line +D biru masih menyilang dgn line -D merah keatas.

Jika graf memotong line biru ini dan terus kebawah maka rancangan ini terbatal. Hati-hati....selamat.

Graf e/u( H4) warna hitam diatas untuk kau orang  perhatikan dan kaji bagi jangka panjang sedikit.. study lah.. kerana untuk menjadi trader yg berjaya perlu kecekapan dalam mengkaji graf market terkini dan mengatur strategi sebelum memasuki market..Jika ada org2 menawarkan indikator software yang menyatakan, dengan sofware ini kamu akan terus cepat berjaya dalam FOREX, maka GUA SARANKAN JGN PERCAYA.. Selamat........

Tidak ada komentar:

Posting Komentar