Jumat, 30 Januari 2009

...dia merancang dia yang menentukan jadiNYA...

Salam ... seperti yang di jangkakan dalam post gua semalam, dollar mengukuh lalu jatuh menyentuh point 1.2980 yang gua jangkakan. Sebenarnya gua cemas juga untuk sell semalam kerana graf dilihat telah turun pada siang hari hingga 1.3025 tetapi mantul semula keatas kerana ada line fibo 38% di situ dan apabila menjelang hujung market UK dan permulaan open  market US, graf melonjak terus keatas semula dgn lebih tinggi total lebih kurang 130 pip keatas.. seakan2 graf ingin menjadi bullish. 

Tetapi bila  gua gariskan line downtrend( warna biru), graf seakan hilang power untuk keatas di line itu dan tidak berjaya memotong garis biru (garis trend) keatas, lalu terus mantul kebawah dan pada lebih kurang jam 12.30 pm (waktu malaysia) graf laju jatuh  kebawah.. kau org boleh lihat di gambar diatas satu sell candle panjang terbentuk memotong line target(line kuning) semalam.Gua sempat sell  pada candle yg panjang ini.. 

Untuk hari ne HATI2 UNTUK SELL, GRAF AKAN MANTUL KEATAS SEDIKIT KERANA ADA cci BULLISH DIVERGENCE (LINE PURPLE) DAN GUA JANGKAKAN GRAF AKAN MANTUL KEATAS DULU, SEHINGGA SENTUH LINE BIRU RESISTENCE(TREND LINE) ...BARU AKAN MANTUL KEBAWAH SEMULA DAN TARGET GUA PADA LINE MERAH 1.2750...Selamat...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar