Sabtu, 31 Januari 2009



...dia merancang dia yang menentukan jadiNYA...

salam...macamana malam tadi...gua kene -49 pip.... pening... coz yg gua sesalkan, gua lost control my "geram, dendam" dgn market nak dapat/tebus balik dengan cepat kerugian...dah lama gua tahu perasaan ne kene lontar jauh-jauh masa trading..tapi tetap juga dia datang masa tengah pening dan lalai..

untung rugi perkara biasa bagi trader tapi yg penting, sebagai trader mesti pandai control perasaan negatif yg timbol masa mengalami untung dan rugi..hehehe gua pandai cakap tapi gua masih belum sepenuhnya pandai menggawal perasaan ini sepenuhnya...sesiapa ada tip2 method untul mengawal perasaan ini..kongsi2 la dgn gua...

ok...pasal malam tadi punya graf (E/U), gua tengah pening samaada Dragon Formation yg gua katakan pada post yg terdahulu masih valid atau tidak KERANA malam tadi complete terbentuknya satu formation lagi yg tidak kurang powernya iaitu HEAD&SHOULDER(H&S)(lihat gambar graf diatas)...

so..hati2 untuk trading minggu depan...kerana dragon formasi masih valid selagi tidak memotong garis 1.2435...dan H&S yg baru ne pulak menandakan ada kemungkinan graf akan menjunam kebawah...

jika dilihat pada faktor fundemantal ( ekonomi global): Adakah OBAMA akan berjaya dengan misi 8ratusbillionlebihnya???.. ini akan menentukan US dollar menjunam atau menaik...KETIDAK pastian ini menyebabkan terbentuknya dua formasi yg gua sebutkan diatas HATIHATI...

sebagi trader kita kena pandai ambil peluang sama ada naik atau turun...selamat

Tidak ada komentar:

Posting Komentar